Veckans vikt

torsdag 27 januari 2011

Klädproblem

Ikväll ska jag ut med några kollegor för att tacka av en som har slutat och jag har klädprobleeem!!
Jag vet inte vad jag ska ha på mig!?

Jag har väl klart en del hemma som skulle passa, men samtidigt känns det mesta för stort och inte snyggt.
Det är inte likt mig och jag trodde inte jag skulle hamna i den här sitsen, jag har ju nästan aldrig brytt mig om vad jag tar på mig, det ska passa och sitta skönt bara.

...men nu vill jag att det ska vara snyggt också!

Att jag sen behöver en extremsolning och bli sommarbrun/fräsch är ju också ett problem. Jag som inte är bra på att sminka mig kan inte få till sen där looken au natural lika bra som ni andra töser.

...men jag kämpar och försöker. Täckstift och concealer va!? ;-)
Se jag kan lite i alla fall.

Återkommer om jag löser klädproblemet, eller om jag bara drar en säck över mig och stannar hemma.

*Gaaaahhhhhhhhhh***

8 kommentarer:

  1. Usch, inget kul när det är så. Extremsolning låter inte som en bra idé eftersom du skall ut idag ;). Concealer är det du använder för att täcka utslag, röda prickar etc. Lägg en dagkräm först, ta en liten svamp o dutta på concealern o sedan en foundation ovanpå. O sen lite solpuder, så det inte blir blankt. Sen lite mascara, ev någon mild ögonskugga o whoala, you are ready to go :). För klart att du inte skall stanna hemma.
    Kram

    SvaraRadera
  2. My god, jag har INTE koll ser jag! Jag har inte ens alla de där sakerna hemma och skulle jag köpa det skulle jag bli ruinerad, så mycket som jag skulle behöva för att täcka blekheten. ;-)

    Fast mascara har jag och det är klart jag inte ska stanna hemma, även om jag INTE hittade några kläder på lunchen!

    SvaraRadera
  3. Hihihi, det behövs inte mycket om det är bra produkter. Då har man dem länge istället ;). O det där med att hitta kläder är verkligen inte lätt, speciellt inte under tidspress. Har inte din bättre hälft något du kan låna;)?

    SvaraRadera
  4. Ja jo jag har förstått att det är så det funkar..
    Ärligt, jag har faktiskt både foundation och lite ögonskugga hemma, men det används så sällan och jag inte så haj på det, men jag får göra det bästa av det jag har.

    ..och det där med kläderna, hon ringde faktiskt och sa samma sak, att jag kunde kolla i hennes garderob och se om jag hittar nåt.
    Jag får hem och snabbotanisera helt enkelt. :-D

    SvaraRadera
  5. Du ser, det kommer lösa sig :). Vi får ha en träff så du får lära dig lite grann ;).

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där, jag hade stora problem och jag ville verkligen inte sätta på mig de där stora kläderna. Hoppas att du fick till din snygga look :)

    SvaraRadera
  7. Imsavimsa *haha** ja det vore nog bra. Jag tror jag lyckades ok igår dock..

    Nett, nja, det blev ganska casual med jeans och en skjorta typ, men helt ok. Det var lagom uppklätt för det tillfället.
    Ska se om jag kan få upp en bild kanske, om jag får fixat färgerna i bilden från min kassa mobilkamera.

    SvaraRadera
  8. hoppas du hittade något fint? det tror jag :D

    SvaraRadera