Veckans vikt

måndag 3 januari 2011

Nyårsmaten

Nytt år, nya möjligheter och ny vikt!


Jag nådde nästan fram till ett av delmålen innan 2010 blev 2011, men jag är nöjd ändå. Idag -0,7 kg vilket gjorde att jag landade på prick minus 19 kg. Bara ett kilo kvar till det magiska 20!

Nyårsmiddagen avlöpte utan någon dumping alls, skönt. Inga bilder på maten tyvärr...
Det jag åt av förrätten var den luftorkade skinkan och chevreosten och lite sallad, brödet lämnade jag (tyvärr eftersom jag älskar bröd!) och det var nog förnuftigt.

Till huvudrätt var det oxfilé och en fantastisk potatisgratäng. Jag åt köttet och kanske 1/4 av gratängen.. Lika duktig där som prioriterade proteinet även om jag ääälskar potatisgratäng.

Efterrätten var glass med kolasås och den åt vi efter ett tag, så jag hade nog smält en del mat då. Tog kanske en cm-tjock bit av glassen och nån sked kolasås (guddomligt god http://www.alltommat.se/recept/semifreddo-med-kolan%C3%B6tter-11771).

Så, allt som allt gick det bra med mat och sånt. Jag var t o m hungrig igen vid tolvslaget och åt lite när vi kom hem sen. Det var trots allt några timmar sen sist..

5 kommentarer:

  1. Grattis till vikten :). O skönt att du slipp dumpa, inte kul att göra det när man inte är hemma. Nej, det är ju inte kul hemma heller, men då kan man ju iaf gå o lägga sig :). O nyårsafton vill man ju vara med :). Visst är det konstigt att fastän man ätit en hel del så är man hungrig några timmar senare :). Oftast iaf, kanske man skall säga.
    Ha nu ett riktigt härligt 2011 :).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja dumpa är aldrig roligt. Jag gör det tyvärr allt för ofta men jaja...

    Härligt att allt funka med din nyårsmat! Och Grattis till minuset!!

    KRamen i

    SvaraRadera
  3. Grattis till viktminskningen.
    Vad hungrig jag blir när jag läser din blogg, haha
    Sitter just nu och dregglar ner mellan tangenterna, längtar så till jag kan börja äta riktig mat igen.
    Om en vecka är det dax för mig, börjar bli lite nojig kan jag säga.
    Önskar dig fortsatt lycka till med vikten.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hurra och grattis till din viktminskning! Jag längtar otroligt oxå mycket efter de där magiska siffor... MINUS 20 kg liksom!
    Lycka till o keep up the good work tjejen!
    Kram M

    SvaraRadera
  5. Oj, här har jag missat att svara ju. :-)
    Tack tack för alla grattis och lyckönskningar!!

    Kram på er!

    SvaraRadera