Veckans vikt

måndag 31 januari 2011

Minus

Härligt när det visar minus på vågen när det är vägdag. Idag stod det -0,8.
Jag tränar ju fortfarande bara på hemmanivå, så för att pratiskt tagit vara träningslös har det trots allt gått bra med viktnedgången. Tyvärr är jag lite slarvig med maten, jag äter nog (precis som förr) för lite mat. Igår fick jag skäll av hustrun som sa "nu har du suttit där i två timmar, du Måste Äta!"
Jag vet inte varför det blir så, det bara gör det... och vattenkampen ska vi inte prata om. *suck* Det är som det jämt har varit, hopplöst att få i mig allt jag behöver.

Men men...

Torsdagens lilla event gick bra. Efter lite aktiviteter var vi på en tapasrestaurang och jag valde två rätter, en med fläskfilé och en med criss cuts potatis som jag inte ens orkade äta upp allt av. De andra verkligen moffade i sig och det var nog första gången som jag reagerade på hur mycket mat folk kan få i sig. Efteråt satt killarna och pustade och stånkade och ojade sig och var proppmätta. ...och sen orkade de lite efterrätt på det. *haha**

När jag kom hem senare på kvällen var jag hungrig igen. Det tvivlar jag på att de andra som jag var ute med var.. ;-)

6 kommentarer:

  1. Grattis till ditt minus :). Önskar jag kunde säga detsamma men icke sa Nicke. Står där jag står o så är det bara. Har det inte hänt något till nästa vecka så säger jag upp mig! El någon annan som inte sköter sitt jobb med matlagning, lagning av det här f-de vattnet, jaga iväg en på träning, el iaf något tränande hemma.

    Låter som ni hade det trevligt i torsdags. O visst är det skönt att ha den känslan du hade, att vara hungrig igen efter några timmar hemma?! Medan de kanske både hade halsbränna o gallkänningar ;).

    Du missar väl inte tävlingen hos mig?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va, menar du att det står stilla på vågen för dig?
    Jag vet ju hur det känns, man blir hel galen och undrar vad man gör för fel, men oftast gör man inte ett dugg fel. Det är bara kroppen som inte vill vara med för tillfället..

    Håller med om det där med den där känslan.. det var rätt gött faktiskt att veta att de var stoppmätta och jag var hungrig. *haha*
    Hur skumt lät inte DET nu då!?

    Jag tävlar! :))

    SvaraRadera
  3. Japp, står still, el rättare sagt, gått upp lite :(. Pga cortisonbehandling så det släpper förhoppningsvis snart :).

    Det lät inte alls skumt :).

    SvaraRadera
  4. Tapasrestauranger är toppen, det åt vi också förra veckan och det räckte gott med 1,5 miniportioner :) Billigt och bra!
    Jag tänker precis likadant, hur mycket kan folk äta egentligen? Nu när man själv äter som en myra så känns det som om alla andra äter som elefanter, var stoppar man all mat? Konstigt hur ens uppfattning om mängder förändras.
    Jag står också still på vågen, BLIR GALEN SNART! Halkade ner i avgrunden idag och ojade mig på bloggen, men det känns lite bättre redan nu och jag får väl ta och gaska upp mig lite till :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Imsa, vad fasen ja... det där cortisonet hade jag glömt. Hoppas det kommer igång när det väl är ur kroppen..

    Systerl, det blev dessutom VÄLDIGT billigt för mig. företaget tog matnotan och sen fick man betala för eventuell dricka och dessert. Jag drack vatten till maten och åt ingen dessert = GRATIS. :))

    Jag håller med om att matmängduppfattningen verkligen har förändrats. Trots att jag ibland kan känna att jag vill ha mer än det lilla jag lagt upp på tallriken, så vet jag ju att jag inte orkar med och då är jag nöjd iaf.

    SvaraRadera
  6. Hejsan. Jag undrar hur du gjort för att kopiera din viktminsknings remsa från tickerfactory. Jag har nu provat flera gånger och jag skulle så gära vilja ha en sådan i min blogg,men hur gör jag,snälla hjälp mig,kram Helena
    Ps..Grattis till ditt minus på vågen,var stolt:)

    SvaraRadera