Veckans vikt

lördag 8 januari 2011

Känner skillnaden


Jag tycker inte jag ser så stor skillnad så mina 19 kilo.

Jag menar, när jag ser mig i spegeln känns det som jag ser ut som jag "alltid" har gjort, men jag Vet ju att jag inte gör det. Framförallt vet jag det pga alla kläder som inte passar längre, inte för att de är för små, utan tvärtom för stora (harrejöss!?).

Det är en skum känsla att både veta och delvis se viktminskningen, men samtidigt Inte se den. Jag börjar förstå hur en anorektiker tänker när man ser en helt annan sak med sin kropp än vad alla andra ser...

Däremot så känner jag skillnaden.

Framförallt känner jag den i ansiktet när jag håller mina händer om kinderna och mina händer inte blir lika "fyllda" som förr och när händerna möts mycket närmare än innan. Lite svårt att förklara, men ni som gått ned i vikt kan nog förstå hur jag menar.

Något mer jag har känt tydligt är att jag har hårda knän! Inte alls skönt för en sidosovare som jag.

Jag bjussar dessutom på en smygbild.. får se om det kanske blir fler framöver.

Grattis dessutom till en av mina "medoperanter" som nyss lyckats nå minus 30kg-strecket!

:-D

6 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Det är en skum känlsa detta. Det är roligt samtidigt och skönt när kläderna blir för stora.

    grattis till din medop. Duktigt värre!!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Hej.

    Jag förstår precis hur du menar.
    Jag är inte op:ad ännu i och för sig, men har gått ner 11 kg nu under flytet. Och mina vänner tycker det syns också, Det är underbart.

    Grattis till både dig och din kamrat.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det en skum känsla, själv speglade jag mig ofta både med kläder och utan för att försöka att hänga med i huvudet. :)

    SvaraRadera
  4. scrapmoster, ja visst är det skönt och samtidigt frusterande! Man har ju knappt några kläder som passar.

    @angie, 11 kg är ju jättebra och det är inte konstigt dina vänner ser skillnad redan. Härligt, grattis! :))

    Nett, Ja det är nog en väldigt bra grej, att man speglar sig ofta. Fast även om jag gör det så ser jag inte så stor skillnad. Däremot när jag ser tillbaka på mina månadsbilder ser jag Verkligen skillnaden. Det är verkligen konstigt att man ser så stor skillnad på bilderna, men INTE ser dem i verklighet.

    SvaraRadera
  5. Exakt så känner jag med! Jag vet att jag har gått ner 15kg och mina kläder är för stora, jag känner benen i min kropp som jag aldrig har gjort förut OCH ÄNDÅ ser jag det inte i spegeln! Mycket mysko! :)

    SvaraRadera
  6. Ja man vet inte riktigt hur man ska hantera det.. skumt!

    SvaraRadera