Veckans vikt

torsdag 25 november 2010

Jag fuskade


Jag fuskade idag (och igår) efter det "glada" viktbeskedet i måndags. Jag vägde mig alltså igen och det var positivt! Hehe!

Besked om detta på måndag dock, förutsatt att det fortfarande är bra besked då..

Men i alla fall, jag kör lite mental matdagbok för tillfället och det ser inte så bra ut. Jag äter skitdåligt rent ut sagt!

Idag har jag ätit två frukostmackor med leverpastej, vid olika tidpunkter.

Till lunch ca 1 dl köttfärssås och jag fick slänga mina avocado för de var dåliga. Jag kunde inte ens äta upp all köttfärssås för det smakade blä..

En banan till mellanmål på eftermiddagen och till kvällsmat blev det en korv med bröd.

Däremellan har jag druckit kanske 9 dl vatten och typ 3 dl juice.

Det är min matdag alltså. Katastrofdåligt!

Jag vet inte vad jag ska göra åt det heller, för Jag har varken aptit eller sug efter mat och inget smakar särskilt gott. Min vän sa idag:

- M, du har blivit bitter efter operationen!

..så till och med humöret har också förändrats tydligen. Jag är verkligen Så rastlös!

Vet inte hur jag ska komma ur den här spiralen riktigt..

Tips, mina vänner?

2 kommentarer:

  1. Tyvärr så måste du tvinga i dig mat hur ogärna du än vill det!
    Annars blir det bara värre, tyvärr

    Ät keso, tonfisk, bönor & allt annat som är proteinrikt
    Ät ofta & lite, det är numera tillåtet att småäta´....

    Hoppas det blir bättre

    SvaraRadera
  2. Ja jag har kämpat idag men jag erkänner att jag är Riktigt dålig på det här när jag faktiskt inte har någon matlust.
    Hur får man ned maten när man inte ens är hungrig??
    Det är svårt, men jag försöker.. :(

    SvaraRadera