Veckans vikt

måndag 8 november 2010

Jamen, vad roligt då..

*hm* Eller inte alls..
Det går sakta, Väldigt sakta.

..och det är skittråkigt.

Idag var det -0,3 sen förra veckan och sammanlagt är det -11,9 kg ned sen den 12  september.
Självklart har jag börjat noja lite över att det går så långsamt nu och tror det värsta, som att det inte funkar helt ut på mig. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra heller för att det ska funka.
Om jag frågar kärleken hemma skulle jag få svaret: "TRÄNA!" ...och jag HAR ju faktiskt börjat göra det lite, men ändå märks det inget. I och för sig har jag bara promenerat och cyklat på träningscykeln en gång förra veckan, men ändååå....

Jag vill se resultat - NU!

6 kommentarer:

  1. Du får göra som jag, gilla läget. Ingen idé att hetsa upp sig, inte så mycket man kan göra åt saken. Visserligen skulle jag kunna träna mer, men kroppen håller inte för det. Alltså får jag acceptera det som är. Det gör du också i sinom tid, man måste bara vara lite förbannad, irriterad, frustrerad och lessen först. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Lena, du har ju HELT rätt, men du vet hur det är, man önskar att det ska gå snabbare helt enkelt.
    Jag är väl på väg mot att "gilla läget", men måste ändå få gnälla av mig emellanåt. Inte för att det hjälper direkt.. ;)

    SvaraRadera
  3. det är väl mycket det där? :) men jag förstår hur du känner, jag tycker de går jätte segt för mig.
    men huvudsaken man går ner som dom flesta säger? :D kram!

    SvaraRadera
  4. Jo det är klart det är mycket, men man är ju så korkad som jämför sig med andra hela tiden som opererade sig samtidigt.
    Men jag ÄR nöjd, så jag ska inte gnälla för mycket.
    ..och som sagt, huvudsaken att det går nedåt!

    SvaraRadera
  5. ja fy sjutton som ja vet hur du känner dig o det är så jäkla svårt att bara "gilla" läget. En del rasar ju så otroligt snabbt o andra inte. För min egen del så kan ja säga att jag tycker oxå det går jätte trögt. Ibland är det så har jag tänkt att internet i all ära men ibland är det inte så bra att man läser om allt, liksom de som går ner fort osv. Jag själv ställer sånna otroliga höga krav på mig själv så ibland blir jag jätte lessen o nere när ja ser att andra bara rasar fort nedåt men det är inte av missunsamhet utan mera att man känner sig lite depp av det när man inte lyckas rasa lika snabbt. Men men.... jag försöker se det så när ja deppar att jag är så enormt glad över att jag har fått göra min op så ja säger till mig själv att nu malin taggar du ner o håller käft och accepterar detta med att det går sakta. :)

    SvaraRadera
  6. Malin, jag håller verkligen med om det där med internet och att man läser och följer så många andra och jag kan erkänna att jag har nätan helt låtit bli att läsa på Viktdropp efter operationen. Jag går in emellanåt och läser lite och kanske ställer en fråga, men jag har känt lite att jag måste få gå igenom det här själv i början.
    Men bloggar läser jag ändå..

    Det är klart det inte är av missunsamhet som man är lite avis på andra som går ned snabbare. Det är nog enbart en mänsklig känsla helt enkelt.. människor ÄR ju såna! Man vill lyckas lika snabbt som andra gör..

    SvaraRadera