Veckans vikt

lördag 20 november 2010

Studiecirklar


Jösses vad jag har varit dålig på att uppdatera!!

Sonen dras med en envis magkörare efter en förkylning i veckan och idag behövde jag ringa sjukvårdsupplysningen för att få lite tips och råd. Utöver råden till sonen fick jag även ett som säkert funkar på mig också.

Hon sa att förr i tiden när man satt och tentapluggade drack man oftast inte tillräckligt med vatten vilket ledde till vätskebrist och då fick man (lite skämtsamt) studiecirklar under ögonen.

Man blir alltså mörk under ögonen när man dricker för lite! Behöver jag tillägga att jag är väldigt mörk under ögonen?

Jag Måste verkligen skärpa mig med det där jäkla vattnet, it's haunting me!

5 kommentarer:

  1. Hahaha, studiecirklar, det var ett nytt ord för mörka ringar. Ursäkta att jag skrattade, det var inte för att du har det utan bara för namnet på dem. Tråkigt med sonen, stackars liten. O det vattnet, ja, det vattnet. Men jag har faktiskt börjat få i mig nästan 1 l/dag. Men inte rent, det går bara inte. Har lite Icas lemon/lime light saft i, så går det bra.

    SvaraRadera
  2. hahaha, studiecirklar - den var ny & bra!!

    OCh jaa, vad ska vi göra med oss och detta vatten? _Jag håller med. Det är så svårt att få i sig allt man ska. Själv kommer jag inte upp i 1,8 l per dag men ja...

    Kramen i

    SvaraRadera
  3. *hehee** Ja jag skrattade rätt bra när hon sa så också. Humor!

    Imsa, jag får nog börja med Fun Light eller ICA också tror jag, om jag ska få i mig det där.
    Som det är nu får jag inte ens i mig en liter..
    Hopplöst!

    SvaraRadera
  4. hahah ja studiecirklar... den var bra. O ja kan bara säga det samma jag har jorden problem med detta... mörka ringar o ser så trött osv ut.. känns som jag har åldrats i ansiktet efter min op. Inte så kul.Har länge tänkt att blogga just om detta med mina ögon, en vacker dag kommer det ett inlägg om det. :)

    SvaraRadera
  5. Malin, precis så känner jag också! :-O
    ..att jag åldrats liksom. Fettet i ansiktet har försvunnit en del och rynkorna framträder bara mer och mer.

    Man får ju knappt säga det, men på vissa bilder som folk visar så ser det ut som de blivit äldre också.. men det vill man ju helst inte säga liksom, för i övrigt är det ju superbra att man gått ned så mkt.

    SvaraRadera