Veckans vikt

tisdag 23 november 2010

Tröttnar på att skriva "jamen..."

Ok, plus 0,2 kg på vågen igår och jag jublar Inte.

Vet att det kanske har med maten att göra, att jag äter för lite.
Vet att det kanske har med vattnet att göra, dricker för lite också (vicken nyhet va!).
Vet att det troligtvis har med mensen att göra.

De två första sakerna kan jag ta tag i och göra något åt. Den tredje är ju bara naturens gång och inte så mycket att göra något åt.

Dags för lite Kick Ass-mat- och vattendagbok tror jag!

3 kommentarer:

  1. Suck ja, vad ska man säga... INTE var ordet. Det är bara att ta nya tag när mensen är över, ja lite innan dess kan man ju börja. Inte för att man kan "dra över" så värst mycket nu för tiden alls men ja...

    Varför är det så svårt med detta vattnet? jag fattar det heller inte. och jag får heller itne i mig allt jag ska. Om sanningen ska fram så får jag nog bara i mig mellan 800ml -1l om dan. Inte helt ok, jag vet. Jaja, som sagt - vi få rta nya tag helt enkelt. Vtndagbok? Jaa det var ingen dum idé, jag tror jag lånar den av dig.

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Visst är det tradigt när det går segt. Jag har märkt att när jag slarvar med maten el/och får i mig alldeles för lite vatten så blir det mindre viktnedgång. Så dagbok är nog inte fel. Jag börjar varje morgon, men slutför jag den? Nope!
    But keep on girl :)

    SvaraRadera
  3. Sm: jag får i mig kanske max en liter vatten om jag kämpar. Men bättre det än inget.

    imsa: jag slarvar ju egentligen inte, men jag ÄR verkligen inte hungrig!? Hur gör man Då?

    ..och dagboken, det sket sig på första dagen!

    Men tack för peppning brudar! :)

    SvaraRadera