Veckans vikt

torsdag 10 mars 2011

Ibland händer oväntade saker..

Tidigare idag fick jag ett besked från en gammal vän som gjorde att jag blev helt chockad. Han berättade att han och hans fru skulle separera och jag kan ärligt erkänna att de var ett bland de sista paren jag trodde skulle göra en sådan sak.

Jag vet inte riktigt hur man ska hantera ett sånt besked heller, jag känner honom, men inte henne, så jag har ingen moralisk bit att ta hänsyn till där, att man ska ta parti för den ene eller den andre... MEN jag känner ju en sorg för dem båda såklart.

Han berättade att det var ett gemensamt beslut och att de helt enkelt vuxit ifrån varandra. Han känner att det här kommer att bli bra och att de kommer vara vänner trots allt. Det är det viktigaste, framförallt när det är barn inblandade.

Men fy vad tråkigt sånt här är när man väl får beskedet...

1 kommentar:

  1. Det hände mig med. Det sista paret, jag trodde dom var så lyckliga, men jag tror han var det men inte hon. Men dom sa det var ett gemensamt beslut. Himla trist.

    Ang. roddmaskinen. Det är Maken som använder den, jag klarar det inte för ryggen men han är jättenöjd. Den är himla bra träning för hela kroppen och han sliter som ett djur ;)
    Jag går så sakteliga jag ;)

    SvaraRadera