Veckans vikt

tisdag 1 mars 2011

Vassrugg

Angående mitt tidigare inlägg idag så berättade jag ju att jag ska åka och se om jag kan köpa en ny bikini/baddräkt eftersom den jag har nu börjar bli för stor.
Jag behöver även nya BH:ar eftersom de jag har börjar säcka rejält (till min stora sorg OCH glädje, just boobsen är ju lite speciella, de är ju inte lika roligt att de försvinner så som magen är).

En grej jag har tänkt på är att oavsett hur stor jag än har varit har jag aldrig orkat bry mig om det där med att jag som tjock inte "får ha bikini". Om jag har hittat en bikini jag har gillat så har jag använt den, även om kanske en baddräkt har varit mycket "lämpligare".
Jag har i och för sig även haft just baddräkter och använt även dem, så det har nog varit lite fifty fifty på det där.

MEN, nu när det börjar minska rejält i hudkostymen och alla rynkor efter alla bristningar syns lika tydligt som diamanter i solen, NU börjar jag noja för att ha på mig bikini.
Mina lår hänger som påsar redan, men magen har hängt med rätt ok. Armarna är rätt hängtunga tyvärr...

Jag som egentligen aldrig ägnat mig åt Vassrugg är rädd att jag, trots ambitionen att det var Beach 2011 som gällde, kanske inte kommer våga ligga där i sommar och steka min nyvunna lekamen...

3 kommentarer:

  1. Förstår precis vad du menar. Jag har likadana lår o överarmar och gillar de INTE. Jag köpte en baddräkt med kjol på och är supernöjd med den. Jättefin och i 3 strl mindre än vad brukligt. Yeah!!

    Hörde nånstans att de funderar på att innefatta arm/lårplastik i paketet efter op och det hoppas jag verkligen. För är det nått som stör mig så är det just de områdena, inte just magen. Vi får väl se...

    Kramen & lycka till i djungeln av beachkläder!!

    i

    SvaraRadera
  2. Äh, ut ur vassen och visa stolt upp ditt häng, vi har ju faktiskt betalat nästan 100.000 för att få häng ;) Haha... Nä, jag förstår visst vad du menar. Jag har heller aldrig varit rädd för att visa mig i bikini, hellre bikini än baddräkt rent av. Så inte ska vi väl bli rädda nu? Min strategi på beachen är "det finns alltid nån som ser värre ut än jag och det finns alltid nån som är snyggare än jag". Om nån ser dömande på mig, VARSÅGOD! JAG älskar iaf min kropp, JAG är iaf nöjd - sen spelar det ingen roll vad någon annan (som jag förmodligen inte ens känner) tycker.

    HEJA BIKINI 2011!!! :D

    SvaraRadera
  3. Smoster: Menar du det?? Vart har du läst/hört om att det ska ingå? För min del är det nog låren som är det "värsta".

    ..och Systerlyster, du har så rätt egentligen, klart vi ska visa upp oss och vara stolta. Synd att inte självförtroendet och modet är på samma nivå än dock. ;)
    Men allt du skriver är ju sååå sant! :))

    SvaraRadera