Veckans vikt

tisdag 8 mars 2011

Temeldagen

Köpte semlor på vårt lokala bageri, jag tänkte att de kanske hade minisemlor till mig och sonen och en alternativ till min fru som inte gillar mandelmassa.
Detta var vad jag fick med mig hem:


Den vänstra är hustruns vaniljsemla, i stor storlek! Så stor var den ordinarie semlan också.
Den högra är min/sonens. Den hette "Småsemlor". Verkligen jätteliten.. *eh*

Så här mycket åt jag av min semla

Så här mycket fanns det kvar av frugans och sonens:

..

Precis. Två smulor.

4 kommentarer:

  1. Aha, tänkte vi skulle äta dessa godsaker imorgon. Hoppas på en liten mindre minisemla då förståss. Men jag längtar verkligen, för semlor är så gott. ÄTer de tillskillnad från andra, dessa bara en gång om året och då på semeldagen. Ja fast det blir imorgon då i år. Jaja, traditioner är till för att brytas ibland...

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. hihi... ja verkligen en jätteliten en! Jag åt ingen semla alls igår, försöker låta bli sötsakerna just nu får vågen står still. STILL! Men anyway, jag åt semla tidigare i vår och då åt jag typ hatten, grädden o lite av mandelmassan, bullen blev kvar ;)

    SvaraRadera
  3. *skrivfel... menade så klart att vågen STÅR still, inte att den får stå still...

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, man ska inte äta semlor hela året, bara nån gång vid den här tiden, men inte ens varje år äter jag en sån och numera lär det inte bli nån stor semelfrossning framöver heller, inte ens på minisemlor.

    Men hoppas de smakade, om ni väl åt någon. :))

    SvaraRadera