Veckans vikt

torsdag 3 mars 2011

Proteinprodukter?

Jag är extremt dålig på att använda proteinpulvret jag köpte, har öppnat burken och kanske använt sammanlagt en eller två dl. Jag tycker det blir klumpigt och smakar illa, så det blir inte av helt enkelt.
(Om någon vill köpa en öppnad och en oöppnad burk är det bara att hojta! Bra pris utlovas!)

Men nu blev jag lite nyfiken på allt annat proteinpulver som finns överallt, mataffärer, hälsokost och på gym.
Har ni provat nåt av dem och är det bra?

Jag läste t ex om det här: Fairing Sports Nutition.
Vad tror ni?

11 kommentarer:

  1. Då är vi två. Jag köpte en likadan burk som du o det bara går inte. Så äckligt alltså, så nej, den står låååååångt in i skafferiet ;). O jag har inte testat något nytt efter det. Försöker satsa på att äta mycket proteiner istället o lever på hoppet ;).

    SvaraRadera
  2. Imsa, ja jag försöker också äta mycket mer kött på olika sätt, men ibland vet man knappt vad man ska äta.
    Jag är väldigt fantasibegränsad emellanåt tyvärr..

    Jag såg nämligen ett recept där en tjej hade använt det här pulvret tillsammans med kesella och fryst päron!?
    Ska se om jag kan lägga ut det.

    SvaraRadera
  3. Jag är inte så mycket för de där pulvren, kanske för att jag gick på flytande innan op. Hoppas att du hittar något som vill ta över dem.

    SvaraRadera
  4. Jag äter proteinpulver varenda dag. Det måste jag, eftersom jag 2 ggr nu har fått "underkänt" på proverna. Gå till Life hälsokost och köp en liten provpåse med Dalblads Whey Class + eller vad det heter. Jag köper vanilj. Jättegott att blanda i en smoothie eller som jag, i frukostyoghurten. Jag tror jag är inne på mitt fjärde kilo nu sedan operationen. OM du gillar det skall du dock inte köpa det på Life, där kostar det massor, utan på www.halsokostgrossisten.se Himla skillnad på pris. Där är det fraktifritt över 500 kr, så om du hittar något annat du också behöver så kostar frakten gratis. Smaklig måltid!

    SvaraRadera
  5. Nett, jag håller med att det tar emot lite med pulver och sånt efter flytet, men proteinpulver kan man ju blanda i mycket, inte bara dricka rakt upp och ned liksom.

    Lite så som du gör Lena, att blanda i yoghurt funkar ju bra, men tyvärr inte med det som jag köpte. Det blir rent ut sagt äckligt.
    Ska göra som du sa dock och köpa en provpåse.
    Jag har blivit så dålig på att äta både smoothies och vanlig yoghurt... inte bra!

    Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Jag använder det där proteinet i gröten o det funkar jättebra!
    Tror egentligen inte att jag behöver ta nåt protein extra, men det känns som en trygghet!
    Jag köper det gärna! Erica

    SvaraRadera
  7. Erica, burkarna är dina! Jag kollar vad jag kan ordna för fraktsätt, om de får plats i vanliga vadderade papperspåsar.
    Jag fejjar dig!

    SvaraRadera
  8. Jag har ett kasein-pulver som heter Double pro smak; Vanilla Dreams, som jag tycker funkar bra. Brukar ha i smothies och funkar super att blanda i mjölken till gröten också. Kasein = protein som upptas långsamt. Sedan har jag ett som heter 3-phase-protein, som är en blandning av tre olika typer av proteiner. Smak; jordgubb/hallon. Tycker är supergott att bara blanda direkt med vatten. Bra att ha en shaker till...

    SvaraRadera
  9. Tack, toppenbra tips Maggan.. jag antecknar båda!

    SvaraRadera
  10. Och idag har jag köpt Fairing Sports Nutritions Vanilla Ice Cream som han på Budo & Fitness sa är bättre vaniljsmak på... men annars typ likvärdig med "Double Pro" varianten.
    Köpte även 3-phase-protein med choklad/banansmak trots att jag är lite lätt anti chokladsmak(!)och får nog erkänna att den är ganska god, bra med lite omväxling. :)

    SvaraRadera
  11. Bra med info samlat på ett ställe. :))

    SvaraRadera