Veckans vikt

måndag 11 oktober 2010

Dålig på att uppdatera

Det har varit lite fullt upp här hemma med förkylningar och lite annat smått och gott, så det har inte riktigt funnits tid att uppdatera.
Jag gjorde ett inlägg här i lördags, trodde jag, men när jag sen kollade hade jag råkat lägga det på min andra blogg och då orkade jag inte flytta över det.

Det mesta går bra och jag äter nästan som vanligt igen. Låter kanske tidigt för vissa, men vi åt inte så krånglig mat förr heller, vi är husmanskostare nämligen och det har vi ju kunnat äta ganska mycket av nu också. Typ pannbiffar, fisk, kyckling och sånt. Sån mat som vi äter vanligtvis annars också alltså..

Jag puréar ingen mat längre. Jag tuggar noga istället. Allt det som jag nämner ovan är ju lättuggat och jag har inte haft några problem med det alls, förutom en kort sväng igår när jag nog åt för fort och det högg till i mellangärdet.

Jag fortsätter med mina fruktsmoothies, men har börjat noja lite kring att jag kanske får hål i tänderna av att äta/dricka så mycket frukter och juice som jag gör nu. Jag gjorde ju inte det innan.
Vad tror ni, nåt jag behöver oroa mig över?

Sen är det ju rätt mycket socker i frukt också... dumt?

4 kommentarer:

  1. sist jag var hos tandläkaren sa dom till mig att inte dricka juice varje dag - men har typ alltid gjort det förr (har aldrig haft hål) så tror inte att det är så stor risk. bara man borstar tänderna :) hehe

    SvaraRadera
  2. Tur jag är ganska noga med borstningen då... :)

    SvaraRadera
  3. Jag har hört av en tandläkare att vi som är GBP op ska köra med Flour för våra tänder.
    // Malin

    SvaraRadera
  4. Malin, toppen det gör jag redan. Ska bara bli lite mer noggrann med det i fortsättningen. :)

    SvaraRadera