Veckans vikt

måndag 25 oktober 2010

Helgmat

Den här helgen blev lite prövohelg.

I fredags provade jag Subway med bra resultat. Jag åt en halva där, tog med resten hem och åt den senare på kvällen. Ingen dump av nånting, inget klumpigt i magen av brödet heller.

I lördags kom vi hem sent på kvällen och orkade inte laga mat, så det blev köpt thaimat från lokala thaihaket. Jag valde kyckling med blandade grönsaker. Jag åt mest av det och tog ungefär en matsked ris till.
Funkade också superbra. Ingen dumping, ingen känning och jag blev lagom mätt.
SUPERgott var det dessutom och jag blev himla glad att det funkade att äta sån mat, för det är verkligen något jag gillar.
Såsen var bara sojabaserad och var blandad med grönsakerna. Jag smakade en sked på jordnötssåsen också och den funkade också.

Igår såg jag att jag hade kvar ett gäng bananer som hade blivit övermogna och jag ville inte slänga dem (snål som jag är) så jag tog en och gjorde en smoothie på, tillsammans med mjölk och yoghurt.
Två andra bananer bakade jag en kladdkaka av. En helt ok variant med bara 0,5 dl socker och 50 g smör (+ 1 dl kesella) i. Jag fyllde på med hackade pecannötter, hasselnötter och mörk choklad.
Jag lägger in receptet när jag får tummen ur.

Det blev en rätt stor kaka och den blev väldigt uppskattad av dem som smakade. Jag smakade kanske en matsked sammanlagt och jag kände inget av den heller. Ingen dumping alltså.

*Peppar peppar* så verkar jag ha tur med mina smakprov för jag har inte dumpat mer än två gånger på den här tiden tror jag. Däremot är jag fortfarande rätt knorvig i magen emellanåt och igår köpte jag både laktosfri mjölk och matlagningsgrädde. Så vi får se om det kanske är orsaken.
Igår åt jag dock inget sånt, men blev ändå knorrig. Fast jag åt äpple i och för sig..

4 kommentarer:

  1. Så du har också "syndat" i helgen :)
    Jag tror jag pratar för mycket på luncherna...eftersom jag får reda på allt om dig här :)

    SvaraRadera
  2. *hehe** eller så tänker jag inte på att berätta om allt.

    SvaraRadera
  3. Åhh snälla söta rara kan du inte lägga ut receptet på kladdkakan? Ja e helt besatt av kladdkakor, har dock inte vågat pröva ngt sådant ännu. :)

    SvaraRadera
  4. Malin, recept kommer imorgon! Hann inte lägga in det idag.

    SvaraRadera