Veckans vikt

onsdag 6 oktober 2010

Kvällens middag!


Jag gjorde gratäng ikväll.

Kokade blomkål och lite broccoli ganska mjuka.

Blandade finhackad kalkon (tunnskivat smörgåspålägg) med två dl matlagningsgrädde, två msk lättmajonäs och en dl riven ost.

I med blomkål och broccoli i en smörad ugnsform och sen kalkonröran ovanpå. Toppa med en dl riven ost och sen in i ugnen i 15 min i ca 200 grader.

Vi åt gratängen som den var, men det är nog gott med en sallad till.

Jättegott - tror jag i alla fall, jag är för förkyld för att ha nån smak.. hmm.

Ni kan väl testa och berätta om den var god. ;-)

3 kommentarer:

  1. Ahaa nu ser jag svaret igentligen på min fråga. :) Du käkar redan "vanlig mat" alltså inte ens pure stadiet?
    Gud va gott det ser ut.

    Kanon med nya recept! Hurra :)

    SvaraRadera
  2. alltså tidigaer inlägg var från mig :) glömde fylla i identitet.

    SvaraRadera
  3. Nej jag hoppade nästan över det stadiet och gick direkt på lättsmält/-tuggad mat som fisk och sånt.. och överkokta grönsaker. Funkade bra det också. :)

    SvaraRadera