Veckans vikt

torsdag 28 oktober 2010

Värsta köriga..

Jag var på home party hos en kompis ikväll och där fick vi fika, frallor och te, typ.
Det var hembakta frallor, ljusa med lite vallmofrö på. Jag åt en och nu, en och en halv timma senare, är jag värsta körig i magen. Undra vad hon hade i de där bullarna egentligen?

Fast det är nog första gången jag äter så ljust bröd efter op:en, så det kan ju vara det, plus att det kanske var mjölk i dem. Jag har börjat dricka laktosfri mjölk den här veckan, men märker inte så stor skillnad tror jag. Fast jag dricker ju inte så mkt mjölk i och för sig...

Nåja, får se om jag kan somna med den här ljudliga magen. Den kan nog väcka grannarna t o m!

Just det ja, receptet kommer imorgon!

3 kommentarer:

  1. hahaha, ursäkta mig men det där med ljudlig mage känner jag igen. My god vad min låter. Suck, det är rena världskriget därinne och vad jag förstår så är det lika bra att vänja sig vid detta...
    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Ljust bröd är ju inte så bra, speciellt inte om det är färskt. Rosta nästa gång så blir det lättare för magen. Ljuden är något man vänjer sig vid, det är som att ha en kompis i rummet, man är aldrig ensam :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja min mage sjunger serenade emellanåt känns det som. Så Jäkla jobbigt, men jag får väl bara vänja mig antar jag!

    ..och det där med att rosta brödet låter bra. Ska tänka på det nästa gång, om det nu Blir nån nästa gång!?

    SvaraRadera