Veckans vikt

måndag 25 oktober 2010

Veckans vikt - v.43

Ok, jag har ju tänkt skriva ut hur det går rent viktmässigt, men inte fått den berömda tummen ur, men NU är det dags!

Jag kommer att väga mig på måndagar (även om jag är så nyfiken och troligtvis kommer fortsätta väga mig fler dagar i veckan, men då kommer jag inte skriva ut det här) och förhoppningsvis kommer det att visa sig gå nedåt. Det har det gjort hittills i alla fall. Tillräckligt mycket nedåt för att jag skulle vara tvungen att köpa nya jeans i fredags, eftersom mina andra är för stora och hänger i både häcken och på låren. Jag som Aldrig brukar ha pösiga byxor över låren, de är mina akilleshälar.
Jag brukar få köpa byxor som är för stora i midjan enbart för att jag ska kunna få upp dem över låren.

Sidospår, men i alla fall: vikten går nedåt och det är DET som är huvudsaken! :-)

Hittills har min viktresa sett ut så här:

2010
12 sep Flytstart
13 sep  -1,1 (-1,1 kg på en dag??)
20 sep  -3,8 (-2,7 kg)
27 sep  -5,7 (-1,9 kg)
04 okt  -8,0 (-2,3 kg)
10 okt  -9,0 (-1,0 kg)
18 okt  -9,8 (-0,8 kg)
25 okt -10,3 (-0,5 kg)

Jag hade alltså en rasperiod i början, sen stod det stilla ett tag och nu går det nedåt sakta. Jag tror jag kommer vara en sån som går ned långsamt, men vi får väl se framöver hur det blir.
Jag kommer uppdatera vikten fortsättningsvis under den nya fliken här ovan, men kanske även att den kommer att läggas in här i inlägg, förutsatt att det händer nåt kul. :-)

6 kommentarer:

  1. grattis! du är snart ikapp snigel-mej...

    SvaraRadera
  2. *haha** snigel är bra ibland..
    Det gör ju att huden förhoppningsvis hänger med bra.

    Kanske..

    SvaraRadera
  3. Det syns rejält att du är på väg ner!...Sa ju det inna :)...o så håller vi tummarna att allt går som det ska för dig..alltså neråt i vikt..o hälsan i behåll :)

    SvaraRadera
  4. Jag går oxå sakt nedåt kan jag säga. Det är 1 kilo per vecka o totalt nu -9.2 på 4 v, det är 1 mån sedan idag ja op. ja trodde ju ja skulle tokrasa vilket ja dock gjorde i början men nu har det tydl blivit mera stabilt. Men det är ju igentligen bara bra på många sätt. Ja har ny ställt undan min våg för ja vill väga mig hela hela tiden. Sjukt beteende enligt mig på mig själv alltså. Ja dömmer inga andra hur dom gör. Så nu har ja bestämt mig för att bara väga mig 1 g i månaden på min dag altlså varje den 27e.
    Ha det fint o kram på rej :)
    / Malin

    SvaraRadera
  5. Malin, jag förstår precis hur du tänker, men på mig skulle det nog inte hjälpa att jag ställde undan vågen, för jag skulle bara ta fram den igen ändå.
    Jag är glad om jag kan hålla mig till en gång i veckan bara, vilket jag inte lyckats med hittills.

    Men det är nog ok tempo på oss, vi kommer nog gå ned vi åckså, även om det inte går i racerfart. :)

    SvaraRadera