Veckans vikt

torsdag 21 oktober 2010

Fick en utmaning

Jag fick en utmaning av Imsavimsa. Jag är ju inte så ambitiös med sånt här egentligen, men jag antar den. :)

4 TV-program som jag ser:
Ska jag välja BARA fyra!? Omöjligt, jag är en soffpotatis av stora mått och gillar verkligen att kolla på TV. (Rimmar ju bara med att jag är en tjockis, jag vet!) ..men då väljer jag:
- Desperate Housewives
- True Blood
- Grey´s anatomy
- Biggest loser

4 saker jag gjort idag:
Dagen har knappt börjat så jag har inte hunnit så mycket..
- Plockat i diskmaskinen och kört den
- Lämnat sonen på dagis
- Käkat en macka till frulle
- Läst lite bloggar (borde jobba istället)

4 saker som jag längtar efter:
- Dagligen; att få gå hem ifrån jobbet.
- Sommaren, jag är ingen vintermänniska även om jag gillar att mysa och kura hemma när det är kallt och snö ute, men det kan ju bero på att jag ju faktiskt inte är just Ute då.
- Att det här nya livet ska bli vardag, så man inte varje dag måste komma ihåg att äta/dricka på bestämda klockslag.
- Att köpa nya jeans

4 saker på önskelistan:
Det här är nog det svåraste att svara på, för jag är en ganska nöjd människa. Jag har alltid svårt att ge förslag när folk undrar vad jag önskar mig, men...
- Några miljoner extra på banken är ju aldrig fel
- Att få vara frisk efter GBP:n (jag är nojig att nåt ska gå fel och att man ska bli svårt sjuk framöver..)
- Att min familj få vara friska, helst efter höstens katastrof med min mamma. Det är nu man märker hur skört livet är.
- Nya jeans! ;-)

4 saker som jag avskyr:
- Trotsiga brôt med sonen
- Att ha så här katastrofdålig kondition som jag har just nu
- ...det var svårt med fyra saker på det här också...

Nu skickas utmaningen vidare till de här 4:a:
scrapmoster
Nett
Jackie

(AnnaPanna, hade du bloggat hade DU fått den också.. ;) )

------

Edit: det verkar som de flesta redan har fått utmaningen, så jag anstränger mig inte så mkt mer med det här nu.. *haha*

3 kommentarer:

  1. Den utmaningen antar jag. Kolla i min blogg.
    Blev äpplekrämen god? Var hos dietisten igår och hon sa att det var fullt av socker i frukten så det var ingen bra ide. Vet inte om jag gillar dietister.....??!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Jodå, äppelmoset blev bra. Sånt är ju alltid gott.
    Det där med socker i frukt är ju inget nytt, jag åt inte så mkt frukt eller drack juice innan, men har ju ätit en hel del nu efter op:en.
    Men man kanske ska ställa det i relation till hur mycket man äter i jämfört med innan.

    Tyckte inte din dietist att man skulle äta frukt alls då eller?

    SvaraRadera
  3. Haha..det e nog såna här saker som får mig att läsa bloggar istället för att göra det själv :)

    Men jag gillar din lista...ser att nya jeans är högt på listan! :)

    SvaraRadera